Buddy

Marion

BUDDY MARION

Mijn naam is Marion en ik ben lid van het Buddy Support Team van Stichting Melanoom.

Ik woon in H.I. Ambacht samen met mijn man en 2 dochters (2006 en 2010).

Hoe ben je in contact gekomen met Stichting Melanoom?

In februari 2011 kreeg ik de diagnose melanoomkanker stadium IV met de NRAS mutatie. Via internet ben ik in contact met Stichting Melanoom gekomen, eerst via de website en daarna op Facebook de Stichting Melanoom kennisgroep.

Waarom wil je buddy zijn?

Ik wil heel graag buddy zijn omdat ik in vier jaar tijd tien uitzaaiingen heb gehad. Als eerste in mijn eierstok daarna in het vetweefsel in mijn zij en een in mijn rug, een tussen mijn schoudergewricht, een in mijn nier en deze moest helaas in zijn geheel verwijderd worden. Een half jaar later kreeg ik een epileptische aanval en bleek ik een uitzaaiing in mijn hersenen te hebben ter grootte van een pingpongbal, deze is operatief verwijderd maar kwam helaas na een paar maanden weer terug. Ook had ik op dat moment weer twee kleine plekjes in het gebied waar mijn nier zat en een plekje ter hoogte van mijn milt, toen hebben we besloten om eerst mijn hersenen stereotactisch te bestralen en daarna voor immunotherapie (ipilimumab) te gaan. Van de immunotherapie heb ik aardig wat bijwerkingen gehad zoals uveïtis in mijn oog, een te snel en te langzaam werkende schildklier, vitiligo en 2 keer een ernstige darmontsteking die behandeld moesten worden met het middel Infliximab in het ziekenhuis.

Wat hoop je te bereiken als buddy voor een lotgenoot?

Inmiddels ben ik 5,5 jaar tumorvrij en vind het fijn om mensen te kunnen helpen met mijn ervaringen. Ik ben in het begin van mijn ziekteproces via kennissen in contact gekomen met een lotgenote, het voelde zo fijn en vertrouwd om met haar te kunnen praten over alles wat je wilde weten. Het is belangrijk om begrepen te worden door iemand die precies weet wat jij mee maakt zoals angst, onzekerheid, verdriet, enz. Problemen die je tegen komt bij jezelf en met je gezin.

het contactformulier op deze website,

hulplijn@stichtingmelanoom.nl

We streven ernaar binnen 12 uur het eerste contact met jou te leggen.