Damloop by Night: Samen meters maken voor Stichting Melanoom

11 Jul 2019

Stichting Melanoom doet mee aan de Damloop by Night, een 8 km lang parcour in Zaandam dat plaatsvindt op zaterdagavond 21 september 2019. Zodra de zon verdwijnt en de avond valt, staat ons enthousiaste team in de startblokken om mee te rennen in het donker en zo aandacht te vragen voor melanoom.

Loop mee in het team van Stichting Melanoom
Omdat wij als goed doel meedoen aan het evenement kun je een plek in ons team krijgen. Zo krijg jij de mogelijkheid om jouw persoonlijke prestatie te laten sponsoren voor Stichting Melanoom. En zo samen met ons je in te zetten voor onze missie: Meer genezing, Minder melanoom.

Als je in aanmerking wil komen voor een plek in ons team, vragen we je minimaal 100 euro aan sponsorinkomsten op te halen voor Stichting Melanoom. Van ons krijg je dan een startbewijs en een Discover Your Spot shirt om extra op te vallen tijdens de run. We hebben een beperkt aantal startbewijzen dus meld je snel aan. Na je aanmelding helpen we je met het aanmaken van een eigen actiepagina die te zien zal zijn op de pagina van Stichting Melanoom op Do Support.

Daarna ben je klaar om jouw eigen achterban van je deelname op te hoogte te stellen en ze te vragen je te sponsoren. Ook hiermee kunnen we je helpen met tips. Zodra je de eerste 100 euro aan sponsorgeld hebt opgehaald, krijg je van ons een mail over jouw deelname.

Over de Damloop by Night
Samen met 15.000 andere lopers ren je de route die voor een deel over het traditionele Dam tot Damloop-parcours gaat. Het is het feestje waar eigenlijk iedere hardloper bij moet zijn. Rennen met een BIG smile op je gezicht en onderweg genieten van de vele DJ's, bandjes én spectaculaire lichtshows. De finish is bij het Dam tot Dam Park, waar je samen met ons en duizenden andere hardlopers je overwinning zult vieren.

Waarom wij meedoen?
Melanoom staat in de top-3 van meest voorkomende vormen van kanker bij jongeren. Terwijl 1 op de 3 niet weet wat een melanoom is. Meer bewustwording is noodzakelijk. Want als je er vroeg bij bent, is de kans op genezing het grootst. Dit doen we door onder andere goede voorlichting te geven met onze campagnes als #checkjezelf   #discoveryourspot en #checkyourbody Daarnaast zijn we bezig met het ontwikkelen van de Huidmonitor app die we binnenkort gaan lanceren. Om deze campagnes te laten slagen, is het belangrijk om zoveel mogelijk mensen te bereiken. Niet alleen in de zomer maar het hele jaar door. Daar is geld voor nodig. Met behulp van onze kennispartners, ambassadeurs en donateurs zetten wij ons in om het tij in melanoom te keren.

Wil jij ons hier ook bij helpen?
Sluit je dan aan bij ons team voor de Damloop by Night: Stichting Melanoom – Discover Your Spot. Zo kunnen we samen meer 'meters maken voor Stichting Melanoom'! ⁠

Neem voor meer informatie contact op met Masja Ros via: pr@stichtingmelanoom.nl

Disclaimer:
Door deel te nemen aan de Damloop by Night 2019 voor Stichting Melanoom, bevestig je dat je minimaal 100,- euro sponsorgeld ophaalt op je eigen actiepagina. Het startbewijs wordt uitgegeven zodra dit bedrag is gehaald. Mocht je om wat voor reden dan ook, toch niet deel kunnen nemen, dan zal het sponsorgeld als eenmalige donatie worden beschouwd. Restitutie is dan niet mogelijk.

Twee nieuwe behandelingen beschikbaar voor melanoompatiënten

March 29, 2019