Gastles in Erasmus MC

13 Sep 2019

Op 5 september waren wij in het Erasmus MC om een gastles te geven aan studenten van de opleiding tot oncologieverpleegkundige. Dat doen we zo'n drie à vier keer per jaar. De samenstelling van het team dat de gastles verzorgt, wisselt regelmatig.

Marije Stemstra was deze keer meegekomen om kennis te maken en om wat op te nemen voor haar vlog #melanoommonoloog.

Onze communicatiemedewerker Masja Ros die iets over de stichting vertelde en Carolien die haar ervaringsverhaal als melanoompatiënt deelde, hadden elkaar ook nog nooit in levenden lijve ontmoet.

Masja: "We vonden het alle drie een bijzondere ontmoeting. Ieder z'n eigen verhaal met melanoom stadium III maar ook overeenkomsten. Zoals waar we nu staan en hoe onze ervaring met melanoom ook mooie dingen heeft gebracht. Carolien is al meer dan 10 jaar vrijwilliger bij de hulplijn van Stichting Melanoom. Ze is daardoor goed op de hoogte van de ontwikkelingen. Zulke mensen zijn van onschatbare waarde. Hoeveel mensen zij al een luisterend oor heeft gegeven, ongelofelijk. Daar heb ik echt veel bewondering voor."

Twee nieuwe behandelingen beschikbaar voor melanoompatiënten

March 29, 2019