Een ziekenhuis kiezen bij kanker: wat vind jij belangrijk?

28 Oct 2019

Als je kanker hebt, kun je in principe zelf kiezen naar welk ziekenhuis je gaat. Hoe heb je deze keuze gemaakt? En wat vind je hierbij belangrijk?

NFK start een onderzoek naar de ervaringen van (ex-)kankerpatiënten bij de keuze voor een ziekenhuis.

Wat waren je redenen om naar je ziekenhuis te gaan? Hoe ervaarde je de reistijd? Misschien ben je in meerdere ziekenhuizen behandeld, wat vond je daarvan? En zou je, achteraf gezien, een andere keuze gemaakt hebben? Laat het ons weten, en doneer je ervaring anoniem door in ongeveer 5-10 minuten deze vragenlijst in te vullen.

Wat doen we met de uitkomsten?

We willen dat kankerpatiënten de best mogelijke zorg krijgen. Soms betekent dit dat er dingen moeten veranderen. Als patiëntenorganisaties willen we daar een bijdrage aan leveren. De uitkomsten van deze vragenlijst vergroten onze kennis en helpen ons om de belangen van patiënten beter te behartigen. We plaatsen de uitkomsten van het onderzoek op 10 december a.s. op www.nfk.nl en we delen ze met de media en politiek. Daarnaast brengen we ook zorgverleners en onderzoekers op de hoogte, zodat zij kunnen leren van de ervaringen van patiënten en hier rekening mee kunnen houden in hun werk.

Dit onderzoek wordt gedaan door Nederlandse Federatie van Kankerpatiëntenorganisaties (NFK) in samenwerking met haar kankerpatiëntenorganisaties.

Ga naar de vragenlijst. Invullen kan tot 5 november 10.00h.

Update Coronavirus bij melanoom en oogmelanoom (en de maatregelen in ziekenhuizen om de zorg te kunnen waarborgen)

March 14, 2020