Buddy Support voor huidmelanoom gaat van start!

Wie geconfronteerd wordt met de diagnose melanoom heeft behoefte aan betrouwbare informatie en mogelijk ook aan wat steun. Beide vind je bij Stichting Melanoom: informatie staat op de website, op onze sociale kanalen en het is ook mogelijk om contact te hebben met vrijwilligers/lotgenoten van de Stichting. Dat contact is er via de telefonische hulplijn of als vervolg op contact via de nieuwe media (Facebook, Messenger, Instagram, Twitter, het Melanoomforum of e-mail). Want naast heldere informatie zoek je mogelijk ook wat vaster ondersteunend contact in de lastige, soms emotionele periode die op de diagnose melanoom volgt of tijdens de behandelingen daarna.

Geīnspireerd door het succes van het [M]eye Buddy Team voor lotgenoten met oogmelanoom hebben wij voor het huidmelanoom nu ook een Buddy Supportgroep opgericht.

De nieuwe supportgroep bestaat uit tien ervaringsdeskundigen, die allen getraind zijn door PGO-support in het voeren van gesprekken met lotgenoten. De lotgenoten in deze groep zijn bereid andere patiënten met huidmelanoom gedurende kortere of langere tijd bij te staan, per telefoon, WhatsApp, Messenger of e-mail, waarbij ook een persoonlijke ontmoeting eventueel mogelijk is. Deze nieuwe Buddy Supportgroep start medio juli dit jaar. De projectcoördinatie is in handen van Lies van der Wal.

Heb je behoefte aan contact met een buddy, dan kan dat via de telefonische hulplijn: 088 - 00 29 747 dagelijks van 8.30 - 20.00 uur en via e-mail: hulplijn@stichtingmelanoom.nl.

Contact kan ook via alle andere kanalen (zie hieronder) geregeld worden. Bij de groep buddy's wordt dan gekeken welk contact het beste past.

Stichting melanoom biedt informatie en ondersteuning bij huidmelanoom via de volgende kanalen:

Website: www.stichtingmelanoom.nl

Facebook: www.facebook.nl/stichtingmelanoom