'Oorlog in je Lichaam' - podcast-serie

'Oorlog in je Lichaam' is een nieuwe podcast-serie op NPO-Radio2 waar Stichting Melanoom voor aflevering 5 over immuuntherapie aan heeft meegewerkt.

Hans Jaap Melissen praat in deze aflevering met Marion de Leeuw (45), vrijwilliger van ons Buddy Support netwerk. Marion is dankzij immuuntherapie nu 5 jaar tumorvrij, na aanvankelijk uitzaaiingen van melanoom in haar organen te hebben gehad.

In 2011 werden bij Marion meerdere uitzaaiingen van melanoom ontdekt. Destijds waren haar levensverwachtingen hierdoor minimaal. Met twee jonge kinderen en nog volop in het leven kwam dit nieuws voor het gezin hard aan. Er bleek uiteindelijk een experimentele behandeling met immuuntherapie mogelijk. Die sloeg goed aan en sindsdien zijn de tumoren en uitzaaiingen verdwenen.

Oncoloog John Haanen van het Antoni Van Leeuwenhoek vertelt verder in deze aflevering o.a. over de ontwikkelingen op het gebied van behandeling van uitgezaaid melanoom: "Voor 2010 was er niets!"

De podcast nr.5 is via deze link te beluisteren.

Marion