Behandelmogelijkheden leverperfusie

“Wat houdt leverperfusie in? Ik heb oogmelanoom met uitzaaiing naar de lever en ik wil weten wat ik kan verwachten van deze behandeling.” Op die vraag krijg je antwoord op de Melanoom Infodag, zaterdag 6 april.

Een van de 20 sprekers die Stichting Melanoom heeft uitgenodigd is dr. Burgmans, interventieradioloog in het Leids Universitair Medisch Centrum LUMC.

Hij zal meer vertellen over deze ingenieuze behandeling, waarbij de lever wordt doorgespoeld met chemotherapie. Aan de ‘achterkant’ van de lever wordt het bloed met de chemotherapie opgevangen. Daarna wordt het medicijn uit het bloed gefilterd, waarna het schone bloed weer terug wordt gegeven aan de patiënt. Dit geeft minder bijwerkingen, terwijl er wel een hoge dosis kan worden gebruikt.

Kortom: heb je vragen over leverperfusie of over andere behandelmogelijkheden bij oogmelanoom, kom dan zeker naar de Melanoom Infodag. Informatie geeft helderheid en houvast. Bovendien ontmoet je mensen die net als jij oogmelanoom hebben en weten wat je doormaakt.

Zien we jou ook, op 6 april?

Datum: zaterdag 6 april 2024

Locatie: Van der Valk Hotel, Utrecht

Je kunt hier hele programma bekijken en direct gratis kaarten bestellen: