Buddy's Stichting Melanoom en Wereldkankerdag

Kanker zet je wereld op z'n kop. Als je zelf ziek bent, maar ook als iemand in je omgeving ziek is of aan kanker is overleden. Vaak hebben mensen die van kanker zijn genezen nog lange tijd - soms zelfs hun leven lang - last van de gevolgen van de ziekte en de behandeling. Ieder jaar staan we daar wereldwijd op 4 februari bij stil.

In Nederland spannen honderden organisaties zich in om kanker te voorkomen, tijdig op te sporen of te behandelen. En om je te ondersteunen bij het omgaan met de gevolgen van de ziekte.

(kijk voor meer informatie op: www.wereldkankerdag.nl)

𝐁𝐞𝐧 𝐣𝐢𝐣 𝐦𝐞𝐭 𝐦𝐞𝐥𝐚𝐧𝐨𝐨𝐦 𝐠𝐞𝐜𝐨𝐧𝐟𝐫𝐨𝐧𝐭𝐞𝐞𝐫𝐝?

Weet dan dat Stichting Melanoom voor zowel mensen met huidmelanoom als oogmelanoom en hun naasten buddy support biedt. Onze buddy’s hebben hetzelfde meegemaakt als jij, dus begrijpen je gevoelens en weten wat je doormaakt. Ze zijn getraind in lotgenotencontact en kunnen je bijstaan bij het verwerken van de nieuwe situatie. Daarnaast kun je bij ze terecht met praktische vragen over onderzoeken en behandelingen. Ze geven alleen geen medische adviezen.

In aanloop naar 𝐰𝐞𝐫𝐞𝐥𝐝𝐤𝐚𝐧𝐤𝐞𝐫𝐝𝐚𝐠, gaan we de buddy's van Stichting Melanoom aan jullie voorstellen. Ze vertellen over hun motivatie om buddy te worden en hoe ze vanuit hun eigen ervaring hopen jou te kunnen steunen.

𝐌𝐞𝐭 𝐞𝐞𝐧 𝐛𝐮𝐝𝐝𝐲 𝐡𝐨𝐞𝐟 𝐣𝐞 𝐞𝐫 𝐧𝐢𝐞𝐭 𝐚𝐥𝐥𝐞𝐞𝐧 𝐯𝐨𝐨𝐫 𝐭𝐞 𝐬𝐭𝐚𝐚𝐧.