HUIDKANKERPREVENTIE CAMPAGNE 2022
STICHTING MELANOOM
'SHADE IS COOL!'

Iedereen wordt vrolijk wanneer de zon schijnt, toch?

Lekker zonder jas naar buiten.

In de vrije natuur.

Of neerploffen op een terras.

Drankje met rinkelende ijsblokjes erbij...

Maar genieten van de zon heeft ook een keerzijde; een onbeschermde huid in de zon is niet goed. Op korte termijn geeft teveel UV-straling een rode en pijnlijke huid. Op langere termijn kan dit melanoom en andere vormen van huidkanker veroorzaken. Wie nu verstandig omgaat met de zon, verkleint de kans om later huidkanker te krijgen. Met de  campagne 'Shade is Cool!' delen we tips voor een zonveilige zomer. En het mooie is, iedereen kan aanhaken met een schaduw-selfie!

Lees hier het persbericht over de campagne: Shade is Cool!

parasol.gif
9.-Shade-is-cool_crop.gif

SCHADUW SELFIE

Elk jaar komen er steeds meer mensen bij die huidkanker krijgen. Onze missie is om het tij te helpen keren. Door te informeren en te inspireren.

Wil jij ook helpen? Dat zou geweldig zijn!
Ga dan aan de slag en maak een schaduw-selfie, gebruik onze awareness GIFs en haak nu of straks vanaf je vakantieadres aan bij onze campagne! En deel jouw eigen creaties en onze filmpjes en posts op Facebook en Instagram met je vrienden.

Samen met deze hashtags: #shadeiscool #sunsafeyou #summerofskinlove #discoveryourspot #stichtingmelanoom

1 Shade is Cool.jpg

JOIN US!

Volg Discover Your Spot, het awareness account van Stichting Melanoom op Instagram! En tag ons vooral met @discover_your_spot in jouw schaduw-selfies. Zo krijgen wij jouw story's en posts te zien EN kunnen we deze ook reposten en plaatsen in onze highlights Hall of Fame: Shade=Cool!

Zo bereiken we samen nog meer mensen!

Hoe tof zou het zijn wanneer we deze zomer met jouw hulp de hashtag #shadeiscool trending kunnen maken op social media?

SUMMER OF SKIN LOVE

🌞Geniet jij deze zomer van de zon in eigen land of over de grens?
🔥Wees dan zuinig op je huid en zorg dat je niet verbrandt.

🕒 Een van de slimme manieren om van het lekkere weer te genieten is door regelmatig de schaduw op te zoeken. Vooral tussen 11.00 en 15.00 uur wanneer de zonkracht het sterkst is:
Shade is Cool!

📷Je eigen schaduw fotograferen of filmen is een leuke manier om iedereen hier bewuster van te maken. Daarom delen we met deze campagne de hele zomer  schaduw-selfies en tips via onze socials. Doe je mee?

Summer Time.gif
Clock.gif

SHADE IS COOL!

Rick Waalboer-Spuij, dermatoloog bij het Erasmus MC Kanker Instituut ziet regelmatig jonge mensen met melanoom of een andere vorm van huidkanker die spijt hebben van hun eerdere zongedrag en/of zonnebankgebruik.

'Een "gezonde" zongebruinde huid bestaat niet en ontstaat alleen door schade in de huid. Het bruinen van de huid door de zon is een poging van de huid om verdere schade te beperken, maar dan is er al zonneschade opgetreden. Ga dus verstandig om met de zon, bescherm je huid door deze in te smeren of te bedekken. En zoek tijdens de warmste uren (tussen 11.00 en 15.00 uur) van de dag de schaduw zoveel mogelijk op; dat is lekker koel én veel beter voor je huid!'

SPF_BFF_RED_GIF.gif

SUN SAFE YOU

Wie nu slim omgaat met de zon, verkleint de kans om later huidkanker te krijgen. Bescherm jezelf en je loved ones dus extra goed als je de zon in gaat.

En deel vooral deze tips met je vrienden:

• Geniet van de zon maar zorg dat je nooit verbrandt

• Zoek de schaduw op tussen 11.00 en 15.00 uur

• Bescherm jezelf met (UV-werende) kleding en een hoed of pet

• Draag een zonnebril om je ogen te beschermen

• Gebruik een zonnecrème met minimaal factor 30

• Herhaal het insmeren om de twee uur

Stills_Stichting_Melanoom-14.png

LET'S GIF A LITTLE

Je kunt alle GIF-stickers van de campagne 'Shade is Cool!' vinden wanneer je zoekt op: 'shadeiscool' bij het maken van een story op Instagram.

En via ons account op het platform  GIPHY, kun je alle GIFs en GIF-stickers vinden die we tot nu toe gemaakt hebben voor onze andere awareness campagnes. Zoals 'Check Your Body', 'Sun Safe in the Snow' en de 'Huidmonitor app'.

Vanuit Giphy zijn ze ook direct te delen via mail/app of Facebook, Twitter, Pinterest Tumblr, Reddit en Instagram.

Het zijn er inmiddels al meer dan 100! Go check it out!

TXT_EYE_SKINLOVE_GIF.gif
TXT_SKINCANCERAWARENESS_GIF.gif