WINTERCAMPAGNE 2019

SUN SAFE IN THE SNOW

NIEUWE AWARENESS CAMPAGNE: SUN SAFE IN THE SNOW

​

Vlak voor de kerstvakantie lanceert Stichting Melanoom een nieuwe bewustwordingscampagne om verstandig zongedrag tijdens de wintersport te stimuleren: SUN SAFE IN THE SNOW.

​

Na de zeer succesvolle campagne 'CHECK, CHECK, CHECK YOUR BODY' eerder dit jaar (met meer dan 27 miljoen views op Giphy!), zet Stichting Melanoom opnieuw de kracht van social media in om de awareness boodschap rondom huidkanker te verspreiden.

Ook in de campagne SUN SAFE IN THE SNOW speelt Eyeleen (het oog karakter) de hoofdrol. Reislustig als ze is, heeft ze haar bikini verruild voor een skipak. Samen met haar grote liefde SPF is ze op weg naar de sneeuw en deelt tips uit voor de wintersport. Naast illustratie-GIF’s zijn er ook deze keer woord-GIF’s die de campagne ondersteunen.

Lees hier het persbericht over de campagne: SUN SAFE IN THE SNOW

ALL_IN_ONE.gif

SUN SAFE IN THE SNOW? LET'S GO!

Tijdens de wintersportvakantie is het volop genieten van het prachtige zonlicht en de mooie blauwe lucht in de bergen. Door de kou op wintersport voel je de kracht van de zon vaak niet goed. Terwijl de zon dan juist heel sterk is: dit komt omdat de lucht in de bergen vaak schoner en helderder is. Ook weerkaatsen verse sneeuw en ijs wel 80-90% van de UV-straling. Deze factoren samen zorgen ervoor dat je onbedekte huid snel verbrandt.

​

Verbranding van je huid vergroot de kans op melanoom, de meest agressieve vorm van huidkanker en ook op andere vormen van huidkanker zoals het basaalcel- en plaveiselcelcarcinoom. Bescherm jezelf en je kinderen dus extra goed tijdens de wintersport.

Maar wat is goede bescherming precies?

We vroegen het dr. Nicole Kukutsch, dermatoloog van het Huidkanker Centrum LUMC en zij geeft de volgende tips:

Tip 1:

Smeer je huid in met een zonnebrandcrème met minimaal SPF30, ten minste een kwartier voordat je naar buiten gaat. Herhaal dit iedere twee uur voor een optimale bescherming en neem een SPF-tube/stick mee voor onderweg.

CARD_WINTERTIPSv2.jpg
telefoon-rits-meisje2.jpg
telefoon-man-snowboard.jpg
rits.gif
snowboarden.gif
eye love ski.gif
skin love.gif
bril 6.gif

Wil jij ook meehelpen aan meer awareness?​

Ga met onze GIF's en GIF stickers aan de slag! Maak bijvoorbeeld een selfie en plak Eyeleen's muts op of kies een leuke zonnebril uit of leef je uit met een van de vele tekst stickers. Gebruik onderstaande hashtags en tag je vrienden.

INSTAGRAM STORIES GIF-STICKERS
Onze GIF-stickers zijn te vinden op Giphy, of via de ADD STICKER optie (bovenin) nadat je een story (beeld of video) aanmaakt - zoek op discoveryourspot. Vergeet ons niet te taggen met @discover_your_spot zodat iedereen die jou volgt snel de juiste informatie kan vinden.

FACEBOOK EN GIFS
Bij het maken van een nieuw bericht tik je in het rijtje symbolen (waar ook 'foto/video' toevoegen staat) op het GIF symbooltje,  dan tik je 'discoveryourspot' in en voila, daar staan onze GIFs. Klaar voor gebruik.

WHATSAPP EN GIFS

Als je een van onze GIFs wil versturen via Whatsapp, moet je eerst op het emoji-symbooltje tikken onderaan het scherm, dan klik je op het symbooltje voor GIF en daarna op het vergrootglas (links). Dan krijg je de tekst 'Zoeken met Giphy' te zien. Hier tik je: 'discoveryourspot' in en voila, daar staan onze GIFs. Klaar voor gebruik.

​

#sunsafeinthesnow #discoveryourspot #eyeloveski #letitsnow #snow #sneeuw #wintersport #ski #snowboard #skinlove #skinsafe #sunsafe #spfon #dermatology
#stichtingmelanoom #preventie #melanoom #huidkanker #skincancerawareness #skincancer #melanoma #melanomaawareness