Jurrien

Mijn naam is Jurrien en ik ben lid van het [M]eye Buddy Team van Stichting Melanoom.

Ik woon samen met mijn vrouw in het prachtige Westerkwartier in Groningen.

Hoe ben je in contact gekomen met Stichting Melanoom?

In september 2016 is mijn rechteroog verwijderd omdat mijn oogmelanoom te groot en de locatie te lastig was om te bestralen. Na lang zoeken (ongeveer een jaar), slechte ervaringen en contacten vond ik “eindelijk” de besloten groep op Facebook met positieve lotgenoten. Mede dankzij de grote motor achter deze groep, Dick Plomp, ben ik in contact gekomen met de stichting

Waarom wil je buddy zijn?

Wat drijft een mens? Mijn omzwervingen en slechte contacten van een jaar gun ik echt niemand. Was er destijds een buddygroep geweest dan had dat ons, mijn vrouw en ik, zeker geholpen.

Wat hoop je te bereiken als buddy voor een lotgenoot?

Als buddy hoop ik dat ik mensen, zonder het mooier te maken dan het is, toch bij kan staan en een luisterend oor kan bieden. Helaas zijn ervaren lotgenoten gelukkig een vraagbraak van nieuwe lotgenoten.