Ronald

Mijn naam is Babette en ik ben lid van het [M]eye Buddy Team van Stichting Melanoom.

Hoe ben je in contact gekomen met Stichting Melanoom?

Via het internet. Ik zocht antwoord op mijn vragen. Daar was toen een forum voor lotgenoten met oogmelanoom. Ik kwam daar met iemand in contact, en toen er een oogmelanoom groep kwam ben ik ermee in contact gebracht.

Waarom wil je buddy zijn?

Ik ben buddy om er te zijn voor lotgenoten die dit ook meemaken. Het heeft impact op je gezin en je toekomst. Ik prijs me gelukkig en graag ondersteun ik vanuit de positieve ervaringen die ik heb opgedaan. De steun binnen onze groep heeft mij daarbij zeker geholpen.

Wat hoop je te bereiken als buddy voor een lotgenoot?

Internet stond in de kinderschoenen tijdens mijn diagnose en behandeling en mijn dochter was 4 dagen oud. Geen idee wat een oogmelanoom was, geen informatie beschikbaar dan hetgeen je hoorde in het ziekenhuis ( Lumc). Nu wil ik graag de schakel zijn, die lotgenoten kan bijstaan.