Buddy

Lennaert

BUDDY LENNAERT

Mijn naam is Lennaert, ik ben 45 jaar oud en lid van het Buddy Support Team van Stichting Melanoom.

Hoe ben je in contact gekomen met Stichting Melanoom?

Ik ben zelf bekend met melanoom vanaf 2010. Eind 2015 ben ik erachter gekomen dat ik uitzaaiingen had in mijn rechterbeen en in verschillende lymfeklieren. De onzekere, maar ook onwetende periode brak aan. Vele vragen spookten door mijn hoofd.

In 2016 ben ik in contact gekomen met een lotgenoot, ze heeft mij erop geattendeerd dat er een Stichting Melanoom is. Vanaf dat moment is er een wereld voor me open gegaan om goed “up-to-date” te blijven over de ziekte melanoom en de (nieuwe) behandelingen. De vrijwilligers van de stichting waren er voor mij, toen ik belangrijke vragen had, vragen die van levensbelang waren. Ook met minder belangrijke vragen kon en kan ik nog steeds bij ze terecht. Het is een “warme” stichting, een soort familie. Ook is er heel veel kennis van zaken, omdat ze met vele kundige artsen in contact staan.

Waarom wil je buddy zijn?

Ik vind het een eer om deel te mogen nemen aan de Buddy Support groep om zo lotgenoten of hun naasten te woord te staan als er vragen zijn. Ik weet uit ervaring dat een luisterend oor soms al zo fijn is, gewoon even met iemand praten, die ook in deze situatie zit. ​

Wat hoop je te bereiken als buddy voor een lotgenoot?

Wetende wat er door je heen gaat, de onzekerheid, de angst, maar ook de hoop en kracht om hier mee om te kunnen gaan. Geen vraag of praatje is voor mij te veel, dus schroom niet om me te bellen, appen of mailen.

het contactformulier op deze website,

hulplijn@stichtingmelanoom.nl

We streven ernaar binnen 12 uur het eerste contact met jou te leggen.