Kanker bij jou of je naaste, wat betekent dit voor je werk?

Wanneer je zelf kanker hebt of een van je naasten is ziek, kan er veel veranderen in je leven. Ook op het gebied van werk. NFK doet daarom onderzoek naar de impact van kanker op je werk.

We willen weten of er vanwege de kanker(behandeling) iets is veranderd aan je werksituatie. Ook zijn we benieuwd of een zorgverlener de gevolgen van de kanker(behandeling) voor jouw werk met je heeft besproken, en of je daar behoefte aan had. We zijn op zoek naar ervaringen van (ex-)kankerpatiënten en iedereen die een naaste heeft (gehad) met kanker. Doneer je ervaring anoniem door in ongeveer 5 minuten deze vragenlijst in te vullen.

De uitkomsten De uitkomsten van het onderzoek worden op 2 april a.s. gedeeld met de 19 kankerpatiëntenorganisaties van NFK en lees je op onze website. Daarnaast delen we de resultaten met de media en politiek. Door ook zorgverleners en onderzoekers op de hoogte te brengen, kunnen zij leren van de ervaringen van patiënten en hier rekening mee kunnen houden in hun werk.

Dit onderzoek wordt gedaan door Nederlandse Federatie van Kankerpatiëntenorganisaties (NFK) in samenwerking met haar 19 kankerpatiëntenorganisaties.