Nieuwe campagne: Shade is Cool!

Stichting Melanoom lanceert nieuwe huidkanker awareness campagne: 'SHADE IS COOL!' Iedereen wordt vrolijk wanneer de zon schijnt. Maar genieten van de zon heeft ook een keerzijde; een onbeschermde huid in de zon is niet goed. Op korte termijn geeft te veel UV-straling een rode en pijnlijke huid. Op langere termijn kan dit melanoom en andere vormen van huidkanker veroorzaken. Wie nu verstandig omgaat met de zon, verkleint de kans om later huidkanker te krijgen. De nieuwe campagne van Stichting Melanoom heeft als doel mensen bewuster te maken over zonveilig gedrag.

Een van de slimme manier om van het lekkere weer te genieten is regelmatig de schaduw op te zoeken. Vooral tussen 11.00 en 15.00 uur wanneer de zonkracht het sterkst is: Shade is Cool!

Tijdens de zomermaanden, waarin veel mensen hun vrije tijd in de zon zullen doorbrengen is het een perfecte timing voor een activatie campagne om zonveilig gedrag op een ludieke en creatieve manier onder de aandacht te brengen en te stimuleren. Stichting Melanoom roept daarom iedereen op om met een 'schaduw-selfie' aan te haken bij de campagne.

Zie voor meer informatie de campagnepagina: Shade is Cool!