Stichting Melanoom lanceert 4 video's over stadium III melanoom

Stichting Melanoom heeft 4 video's uitgebracht over stadium III (stadium 3) melanoom, die met name interessant zijn voor mensen die net de diagnose huidmelanoom hebben gekregen en voor patiënte met melanoom in stadium III. De video's zijn financieel mede mogelijk gemaakt door Novartis Pharma B.V.

1. Wat is een stadium III melanoom? In deze video wordt uitgelegd wat uitzaaiingen zijn en waar ze kunnen voorkomen bij melanoom in stadium III.

2. Diagnose stadium III, deel 1 Video over de methodes voor het opsporen en onderzoeken van uitzaaiingen: - re-excisie en schildwachtklierprocedure - biopsie en histopathologisch onderzoek

3. Diagnose stadium III, deel 2 Video over de methodes voor het opsporen en onderzoeken van uitzaaiingen: - moleculair onderzoek - medische beeldvorming

4. Adjuvante therapieën In deze video wordt uitgelegd wat een adjuvante behandeling is, welke soorten adjuvante therapieën er zijn en voor wie. Verder wordt uitgelegd wat de bijwerkingen zijn van adjuvante therapieën.

Alle video's staan op onze media-pagina

.