Boeken

Ik ben in de verkeerde
film beland

Is er een overeenkomt tussen een scoutinghandboek en een boek over inoperabel melanoom? Ja, dat is het boek ‘Ik ben in de verkeerde film beland’ van medisch oncoloog professor Geke Hospers en ervaringsdeskundige Ellen Brakel.

verkeerde_film.png

Een scoutinghandboek gaat over het gebruik van een kompas, touwen en knopen. Het boek met als titel ‘Ik ben in de verkeerde film beland’ is een praktische leidraad voor mensen met een inoperabel melanoom. Het geeft richting en aanwijzingen voor patiënten en naasten. De twee schrijvers ontrafelen de complexe knopen waar patiënten mee te maken kunnen krijgen.

Handboek

In het boek lees je als patiënt en naaste op een herkenbare manier over de verschillende fasen van een inoperabel melanoom. Het biedt een kompas voor de grote hoeveelheid informatie die je allemaal te verwerken krijgt. In ruim 20 korte hoofdstukken stippen Geke en Ellen vele onderwerpen aan in een situatie, waarin je naast je ziekte veelal ook te maken krijgt met andere onderwerpen, waar je hoofd eigenlijk helemaal niet naar staat. De schrijvers doen dit aan de hand van korte, verhalend beschreven herkenbare situaties en problemen, aangevuld met kort en bondig geschreven praktische informatie.

Professor Geke Hospers werkt als medisch oncoloog bij het Universitair Medisch Centrum Groningen en behandelt al ruim 25 jaar melanoompatiënten. Zij ziet dat de behandelmogelijkheden sinds 2010 sterk zijn verbeterd. Ellen Brakel is ervaringsdeskundige. Geke Hospers was op het idee gekomen om een praktische handleiding te schrijven, omdat er, naast de vele technische informatie, veel meer is waar men tegenaan loopt.

Samen schrijven

Ze startte daarom hoofdstukken, geschreven vanuit de patiënt. Toen Ellen als ervaringsdeskundige haar aanbood om mee te lezen, ontstond het idee om dit boek samen verder te schrijven. Als lezer merk je dat de beide schrijvers elkaar hierin versterken. Dit maakt tevens het boek zo waardevol. Het boek gaat verder dan vele folders en is vooral een boek voor de patiënt en hun naasten, maar ook voor behandelaars.

​Het boekje is gratis te bestellen via onderstaand formulier. Eén exemplaar per adres en zolang de voorraad strekt.

bestellen

We hebben de bestelling ontvangen!