4 Februari Wereldkankerdag

Evenementen Wereldkankerdag

Het thema van Wereldkankerdag (4 februari) is ‘Kanker in coronatijd’. Kankerpatiënten hebben een zwaar jaar achter de rug, met veel onzekerheid over de voortgang van behandeling, angst voor besmetting en eenzaamheid door isolatie. Honderden organisaties als regionale oncologienetwerken, ziekenhuizen, IPSO-inloophuizen, gezondheidscentra en andere organisaties openen digitaal hun deuren. Zo kun je informatieve webinars volgen, digitale knuffels geven aan mensen die dat nodig hebben en er is een podcast over huidkanker. Op deze manier steunen ze iedereen die kanker heeft, of met de ziekte te maken krijgt.

Meer informatie over alle online evenementen vind je op www.wereldkankerdag.nl.

Over Wereldkankerdag

Ieder jaar wordt op 4 februari wereldwijd stilgestaan bij kanker, een ziekte waar 1 op de 3 Nederlanders op een zeker moment mee te maken krijgt.

Dit jaar is er bijzondere aandacht voor kanker in coronatijd. Juist nu is het belangrijk dat we oog blijven houden voor de impact van kanker. En dat mensen met kanker en hun naasten de weg weten te vinden naar coronaproof zorg en ondersteuning.

Rond Wereldkankerdag kun je (nader) kennismaken met diverse zorgorganisaties in het land. Dit jaar zetten zij vooral online hun deuren open voor bijvoorbeeld een luisterend oor, een rondleiding of een lezing.

In aanloop naar 𝐰𝐞𝐫𝐞𝐥𝐝𝐤𝐚𝐧𝐤𝐞𝐫𝐝𝐚𝐠, stellen de buddy's van Stichting Melanoom zich voor. Ze vertellen over hun motivatie om buddy te worden en hoe ze vanuit hun eigen ervaring hopen lotgenoten te kunnen steunen.

Zou jij graag met een buddy willen praten?

Klik dan hier voor meer informatie.